Återuppringningssystemet funkar ej, ta bort det!

Inlämnad av:

Magnus Björkfall, 2013-11-08 11:42

Slutdatum:

2014-02-06

Vi som lever med en handikappad son och en son med speciella behov har ofta problem att komma fram till rätt vårdpersonal i bra tid. Är det någonting som är brådskande kan vi väldigt sällan få en tid samma dag och det är inte alltid som de ens ringer upp. Vi är kopplade till väldigt många avdelningar inom sjukvården och har mer och mer problem att få hjälp av sjukvården då systemet kopplas in på fler avdelningar. När vi ringer säger de bara att de ska ringa upp mig så jag ska slippa sitta i kö. Jag sitter gladeligen i kö bara jag vet att jag får prata med rätt person idag, inte om flera dagar... Jag föreslår att systemet avskaffas, eller att man gör om det så att det finns ett val att sitta i kö, eller att bli uppringd.

Svar från landstinget

Hej Magnus

Tack för ditt förslag! Jag förstår verkligen din frustration, och du är inte ensam om att höra av dig till Demokratikanalen och på andra sätt om landstingets telefonisystem.

För att förbättra servicen har många av mottagningarna idag ett kombinerat kö- och återuppringningssystem. Blir väntetiden för lång erbjuds man inte att vänta kvar utan får en tid att bli uppringd. Många av mottagningarna erbjuder också dygnet-runt-öppet för att boka en tid att bli uppringd, vilket är tänkt att göra det lättare för vårdsökande att planera sin tid.

Delvis har systemet alltså ändrats på det sätt som du föreslår. Jag hoppas att du och din familj upplever att det fungerar om inte bra, så i alla fall bättre.

Vänlig hälsning
Denise Norström (S)
Landstingsråd
Landstinget Västmanland

Inlämnad av Christina Ersson den 2014-04-11 16:19


Underskrifter

Det här förslaget är avslutat.

Ingen har skrivit under detta förslag.

Diskussioner

låst tråd

Forum Administratör

Medlem sedan: 2012-03-08 15:23

Inlagt: 2013-11-22 08:56

Forum tråd för förslag Återuppringningssystemet funkar ej, ta bort det! inlämnat av Magnus Björkfall.

Anna Olausson

Medlem sedan: 2013-11-11 10:12

Inlagt: 2013-12-05 15:17

Hejsan undrar bara gäller det inom både primärvård och på lasarettet. Vet att många mottagningar på lasarettet har gått över till tidsbokning genom återuppringning. Tror dock att det är lättast att ha ett system uppringning.

Magnus Björkfall

Medlem sedan: 2013-11-08 11:36

Inlagt: 2013-12-08 16:46

Vi har problem att komma fram till de olika avdelningarna vid lasarettet. Vi är kopplade till ett flertal olika avdelningar pga båda pojkarnas svårigheter och handikapp. När det då är i princip omöjligt att få tala med en människa direkt när man behöver det är det otroligt frustrerande och vård som är viktig för deras utveckling blir försenad för att man inte får tag på vårdpersonalen.

Underskrifter

0

underskrifter

Populäraste förslagen

Rehabilitering på folkhögskola

216 underskrifter

1425 kronor mer till sjuksköterskorna!

163 underskrifter

Inrätta direktbussen Skinnskatteberg-Västerås som permanent linje!

130 underskrifter

994 underskrifter på totalt 83 förslag

Senaste förslagen

Samtalsklimat.nu

1 underskrifter

Parkeringar!

0 underskrifter

Direktbuss HallstaCity till Erikslund

24 underskrifter

994 underskrifter på totalt 83 förslag

Portal levererad av